FAQ

Vanliga frågor

Vad kostar frakten och hur lång tid tar det?

Vi har gratis frakt inom Sverige. Din order är hemma hos dig inom 1-3 vardagar.

Var är min order?

När din order skickats från oss får du ett mail med ett spårningsnummer där du kan följa din leverans på Postnords hemsida. Kika gärna i din skräppost om du inte hittar mailet, ibland hamnar det där!

Hur betalar jag?

Du betalar tryggt och säkert med vår betalningspartner Klarna. Få din order först, betala sen.

Kan jag betala mot faktura?

Absolut, välj det alternativet i kassan när du checkar ut.

Har jag ångerrätt?

Enligt svensk lag har du som konsument alltid 14 dagars ångerrätt. Vi vet att man inbland kan behöva lite mer tid på sig och därför erbjuder vi dig som kund hela 60 dagar öppet köp!

Hur returnerar jag?

Retur av beställning   För att kunna returnera en produkt behöver den vara oanvänd och i samma skick som när du mottog den. All märkning, inplastning och etiketter ska sitta kvar. Du som kund står själv för kostnaden vid en retur.

Du har 60 dagar på dig att returnera produkten till oss räknat från dagen du mottagit ditt paket. Varan får inte vara använd och eventuell förpackning/inplastning måste returneras. Märk returen med ditt ordernummer. Vi har ej möjlighet att ta emot returtypen ”Rekommenderat brev”, då detta kräver manuell upphämtning hos postombud.

Returadress (ej besöksadress):

The Care Box AB
Fridhemsgatan 14a
11240 Stockholm

OBS! För att returen skall vara giltig krävs det att nedan returdokument är ifyllt och bifogat i returpaketet.

>>Returdokument The Care Box<<

 

Hittade du inte svaret du sökte?

Hör av dig till oss så hjälper vi dig!

kontakta oss

Köpvillkor

Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.
Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt.

Fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt fraktsätt.

Ångerrätt

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 30 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information.

Du har inte ångerrätt om:

Förseglingen brutits eller varan på annat sätt inte är att betrakta som i nyskick.

När du utnyttjat din ångerrätt:

Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Garantier och service

Vi finns här för att hjälpa dig. Kontakta oss på kundtjanst@thecarebox.se så återkommer vi snarast.

Privat Policy

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med detta godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.

Cookies

Denna webbutik använder sig av cookies enligt Electronic Communications Act, 25 juli 2003. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information för att hjälpa webbutiken att identifiera och följa användare. Cookies finns som sessionscookies och som cookies som lagras permanent på din dator. Under tiden för ditt första besök i webbutiken blir din webbläsare tilldelad en sessionscookie som är unik och som används för att inte blanda ihop dig som användare med andra användare. För att kunna använda webbutiken bör du tillåta cookies i din webbläsare. Denna typ av cookie används enbart för att ge dig som besökare en bättre upplevelse och support och lagrar inga personlig uppgifter om dig. Cookies kan raderas. I denna webbutik används cookies exempelvis för att hålla koll på din kundvagn, dina inställningar och vilka sidor du besökt för att kunna ge dig en bättre kundupplevelse och support.

Leveranser

Leveranstiden är vanligtvis 1-3 arbetsdagar.

Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 200:-

Du som kund ansvarar för att adressen du angett vid orderläggning är korrekt. The Care Box kan inte ansvara för paketets leverans om felaktig adress angivits. Går utsänt paket i retur till oss debiteras kund beleppet för ej uthämtat paket (För närvarande 200:-). Kommer ej paketet tillbaka till oss debiteras ordern i sin helhet.

Skrivfel

The Care Box reserverar sig för eventuella skrivfel på sidan, i våra annonser samt i vår prissättning.

Ej uthämtade paket

Ej uthämtade paket debiteras 200 kronor i administrativ avgift.

Försvunna/stulna leveranser

För att återbetalning ska ske för försvunna/stulna paket krävs en polisanmälan om förlusten för att återbetalningsförfrågan skall vara giltig.

Returer

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig

Återbetalningsskyldighet:

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

Se även konsumentverket och distansavtalslagen, samt EU:s gemensamma tvistlösningssida http://ec.europa.eu/odr.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]